۷ ایده برای کسب و کارهای سلامت و بهداشت

این روزها مردم توجه بیشتری به سلامت خود دارند و به‌همین‌دلیل، کسب و کارهای سلامت و بهداشت در سال‌های اخیر رشد چشم‌گیری داشتند. بنابر گزارش‌ سازمان بهداشت جهانی «WHO» در سال ۲۰۱۸، صنعت سلامت و بهداشت به ارزشی حدود ۴.۲ تریلیون دلار رسیده است.

اما خبر خوب برای کارآفرینان این است که ایده‌های شغلی در زمینه سلامت و بهداشت، جدید و بسیار زیاد هستند. اگر بخواهید یک شغل دفتری داشته باشید یا فروشگاه آنلاین ایجاد کنید و حتی از خانه دورکاری انجام دهید؛ حتما یک ایده کسب و کار در حوزه سلامت و بهداشت برای شرایط شغلی دلخواه شما وجود دارد.

سلامت نشان‌دهنده یک موقعیت اجتماعی، روحی یا فیزیکی باشد. برای تعیین یک سبک زندگی سالم، باید پروسه پیچیده‌ای را پشت‌سر گذاشت؛ بنابراین هدف کسب و کارهای حوزه سلامت و بهداشت رسیدن به یک زندگی سالم، بدون رنج و بیماری است. به‌همین‌دلیل گستره بازار این کسب و کارها بسیار وسیع است و زندگی تمام افراد جامعه را در بر می‌گیرد.

انواع کسب و کارهای سلامت و بهداشت

در این مطلب از استارتاپت همراه ما باشید تا با هفت ایده جدید و پرسود در حوزه کسب و کارهای سلامت و بهداشت آشنا شوید.

۱. مربیگری ورزشی

مربیان ورزشی تنها به ورزشکاران حرفه‌ای کمک نمی‌کنند بلکه وظیفه آن‌ها گسترش فرهنگ سلامت و تندرستی در کل جامعه است.

شما به‌عنوان یک مربی، ورزشی خاصی را به نوجوانان آموزش می‌دهید و استعدادهای ناب را برای شرکت در مسابقات ورزشی سطح‌بالا آماده می‌کنید.

برخی از مربیان ورزشی، تبحر خاصی در زمینه کار با افراد آسیب‌دیده دارند و سعی می‌کنند با استفاده از ورزش، آسیب‌ها را برطرف کرده و بدن آن‌ها را در مقابل مصدومیت‌های آینده تقویت کنند.

بنابر گزارش‌های اعلام‌شده، میانگین جهانی درآمد مربیان ورزشی معتبر، حدود ۳۳ هزار دلار در سال است و به‌همین‌دلیل مربیگری، یکی از پردرآمدترین شغل‌ها در حوزه کسب و کارهای سلامت و بهداشت است.

اگر از یک سازمان ورزشی معتبر مدرک مربیگری بگیرید، به‌راحتی می‌توانید در هرجایی به‌عنوان یک مربی ماهر استخدام شوید یا کسب و کار خودتان را ایجاد کنید.

برای آن‌که کارتان را به‌صورت مستقل شروع کنید، قبل از هر چیز باید سراغ یک مکان مناسب برای تمرین بروید؛ سپس کسب و کار خود را تحت پوشش بیمه قرار دهید. چون در این شغل همیشه احتمال مصدومیت برای شما و متقاضیان وجود دارد.

۲. مشاوره ورزشی

مشاوران ورزشی در محیط‌ باشگاه‌ها فعالیت می‌کنند و از افرادی که می‌خواهند وضعیت سلامت جسمی و روحی خود را بهبود دهند، حمایت می‌کنند و راهنمایی‌های لازم را به آن‌ها ارائه می‌دهند.

مشاوره ورزشی یکی از کسب و کارهای حوزه سلامت و بهداشت است

کنترل وزن و برنامه‌ریزی برای تمرین، بخشی از وظایف یک مشاور ورزشی است. همچنین در مواقع لازم باید وضع تغذیه و سطح استرس ورزشکار توسط مشاور کنترل شود؛ به‌این‌ترتیب ‌می‌توان موانع را پشت‌سر گذاشت و وضعیت مطلوبی را در سلامت افراد ایجاد کرد.

میانگین جهانی درآمد برای مشاوران ورزشی، حدود ۴۵ هزار دلار در سال گزارش است.

برای استخدام در شغل مشاور ورزشی، نیاز به مدرک دانشگاهی ندارید؛ اما داشتن مدرک معتبر احتمال استخدام‌تان را بسیار بالا می‌برد. درواقع اگر مدرک دانشگاهی در رشته‌های تربیت بدنی یا مشاوره تغذیه داشته باشید، صلاحیت شما تایید می‌شود و افراد با اعتماد بیشتری به شما مراجعه می‌کنند.

۳. ماساژ درمانی

ماساژ درمانی می‌تواند یکی از مفیدترین و سودآورترین مشاغل در زمینه کسب و کارهای سلامت و بهداشت باشد. شما به‌عنوان یک کارشناس ماساژ درمانی می‌توانید به مردم کمک کنید تا دردها، تنش‌ها و استرس خود را کنترل کنند.

میانگین جهانی درآمد برای کارشناسان ماساژ درمانی،‌ حدود ۴۱ هزار دلار در سال است.

برای به‌دست آوردن این شغل، باید تحت آموزش قرار بگیرید و مدارک معتبر دریافت کنید؛ این موضوع برای امنیت و رضایت مراجعه‌کنندگان ضروری است.

همچنین اگر می‌خواهید به‌صورت مستقل کار خود را شروع کنید، باید متناسب با مقررات وسایل لازم را تهیه کنید و مکان مناسبی برای کارتان بیابید.

۴. تولید و فروش محصولات بهداشتی و سلامتی

کسب و کارهای زیادی در حوزه سلامت و بهداشت، به فروش محصول می‌پردازند که این محصولات شامل دارو، غذای گیاهی، ویتامین‌، مکمل‌ و تجهیزات ورزشی است.

فروش محصولات بهداشتی در کسب و کارهای سلامت و بهداشت

امروزه می‌توان شرکت‌هایی را که به‌صورت بازاریابی شبکه‌ای (Network Marketing) یا حق امتیازی درحال فروش محصولات بهداشتی هستند، به‌وفور مشاهده کرد. برای آن‌که در یکی از این شرکت‌ها مشغول‌به‌کار شوید؛ ابتدا باید از قانونی‌بودن محصول و نحوه فروش آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

برای آن‌که به‌طور قانونی محصولات دارویی یا غذایی تولید کنید و آن‌ها را به فروش برسانید؛ ابتدا باید مجوزهای لازم را از سازمان‌های بهداشتی تهیه کنید.

در حال‌حاضر لوازم آرایشی بخش عمده‌ای از بازار محصولات بهداشتی را تشکیل می‌دهند. بنابر گزارش‌های منتشرشده در سال ۲۰۱۸، صنایع تولید لوازم آرایشی و بهداشتی توانسته ارزشی حدود ۱۱۹ میلیارد دلار تولید کند.

در مقیاس کوچکتر می‌توان به تولید محصولات بهداشتی خانگی مثل صابون‌ و کرم‌ دست‌ساز، به‌عنوان یک کسب و کار پرسود اشاره کرد.

۵. نویسندگی در زمینه سلامت و بهداشت

اگر در زمینه خاصی که به سلامت و بهداشت مرتبط است، دانش و اطلاعات کافی دارید؛ دست‌به‌قلم شوید، مقاله یا کتابی بنویسید و دانش‌تان را در اختیار افرادی که به آن نیاز دارند، قرار دهید.

اکثر افراد ترجیح می‌دهند که قبل از ورود به کسب و کارهای سلامت و بهداشت و سرمایه گذاری در آن‌ها، آموزش‌های لازم را ببینند. پس دانش‌تان را در قالب یک کتاب، فیلم‌ آموزشی یا جلسات کارگاهی در اختیار سایرین قرار دهید و به آن‌ها کمک کنید تا به‌خوبی کسب و کارشان را راه بیندازند.

۶. سرآشپز خانگی

سرآشپز خانگی در کسب و کارهای سلامت و بهداشت

مردم دوست دارند که غذای سالم بخورند اما در اکثر مواقع، به برنامه غذایی مناسب دسترسی ندارند. از این‌رو به سرآشپزی احتیاج دارند که غذای خوش‌طعم و سالم را در اختیارشان قرار دهد.

اگر به درست‌کردن غذاهای سالم و بهداشتی اهمیت می‌دهید؛ حتما کارکردن به‌عنوان یک سرآشپز خانگی و مستقل، شغلی لذت‌بخش برای‌تان خواهد بود. مطمئن باشید که همیشه و همه‌جا برای غذای باکیفیت، مشتری وجود دارد.

برای آن‌که بتوانید غذا را از آشپزخانه خود به‌دست مشتری برسانید، به کمک افراد دیگری هم نیازمند دارید و به‌این‌ترتیب می‌توانید برای افراد دیگری هم راهی برای درآمدزایی ایجاد کنید.

پس از آن‌که در شغل‌تان جا افتادید و به‌اندازه کافی اعتبار کسب کردید؛ می‎‌توانید با تهیه تجهیزات بیشتر، برای مراسم بزرگ‌‌ هم غذا بپزید و درآمدتان را چندبرابر کنید.

۷. آموزش یوگا و مدیتیشن

آموزش و انجام یوگا، یک هنر ارزشمند است؛ چون کسب مهارت در این رشته، نیازمند تمرین‌های ذهنی و جسمی فراوان است.

مربیان یوگا با توجه به سطح مهارت خود، می‌توانند تا ۳۰ دلار در ساعت درآمد داشته باشند.

شما برای آموزش یوگا، به یک فضای بزرگ و بدون سر و صدا احتیاج دارید. به‌عنوان یک مربی یوگا، می‌توانید آموزشگاه مستقل خود را تاسیس کنید یا با یک باشگاه قرارداد ببندید و از تجهیزات آن‌ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید در فضاهای عمومی مثل پارک‌ها به آموزش یوگا بپردازید.

امکانات نامحدود حوزه کسب و کارهای سلامت و بهداشت

ایده‌های بسیاری برای ایجاد کسب و کارهای سلامت و بهداشت وجود دارد

در شرایط موجود و با هر سطح دانشی از مسائل بهداشت و سلامت، می‌توانید کسب و کارتان را در این زمینه راه بیاندازید. به‌طور کلی می‌توانیم کسب و کارهای سلامت و بهداشت را به سه دسته تقسیم‌بندی کنیم:

  • کسب و کارهای مرتبط با خوراک و تغذیه
  • کسب و کارهای ورزشی
  • کسب و کارهای درمانی

با جستجو در هر یک از این دسته‌ها می‌توانید متناسب با توانایی‌ها و خصوصیات خود، به هزاران ایده پردرآمد و سودآور برسید.

 

نویسنده: بروزترین مشاغل اصفهان (بروزترین اصناف اصفهان)

بروز ترین سایت اصناف اصفهان – بروز ترین سایت مشاغل اصفهان

نظر

mood_bad
  • هنوز نظری ندارید.
  • افزودن دیدگاه